|
| yumii |
|
2008-03-16 21:03:03
|
|
|
|
|

Ålder : 17
Kön : Kvinna
Typ : Medlem
Konto
Skicka PM
|
Kan nåra lätta ord 
Baka:Idiot Teme:Bitch Henetai ervo/porr Hai:Ja Konnichiwa:Hej Watachi wa...desu:Jag heter... Arigato:Tack Neko:Katt Ino:Hund Purin:Bryllépudding Retasu:Sallad Ichigo:Jordgubbe Minto:Mynta Kawaii:Söt
E så stolt över mig själv!! ska läsa japanska i gymnasiet...när ja nu börjar dör....känns så långt bort.... vill börja NU!!!!
|
|
|
|
| dluffy |
|
2008-03-17 10:20:33
|
|
|
|
|

Ålder : 21
Kön : Man
Konto
Skicka PM
|
förstår dig, jag kommer ha japanska nästa termin och är är min favvo mening: Christopher no niko desu betyder christopher är en duktig pojke

|
|
|
|
| chrono |
|
2008-03-17 15:42:35
|
|
|
|
|

Ålder : 18
Konto
Skicka PM
|
Var håller du hus då? För i Stockholms Län är det bara Cybergymnasiet och NTI som har japanska (jag är nästan helt säker). Och i övriga Sverige är det ännu magrare.

|
|
|
|
| dluffy |
|
2008-03-18 09:26:55
|
|
|
|
|

Ålder : 21
Konto
Skicka PM
|
nää thorhildsplan där jag går har dom japanska

|
|
|
|
| chrono |
|
2008-03-19 17:59:17
|
|
|
|
|

Konto
Skicka PM
|
OK!

|
|
|
|
| whipcream |
|
2008-03-28 13:58:12
|
|
|
|
|

Ålder : 17
Konto
Skicka PM
|
Ifall man i högstadiet går på ett annat språk än Svenska, Engelska eller Spanska/Franska/Tyska så kan man få extra poäng ifall man frågar efter ett intyg så kan du få extra poäng. Sedan finns det en ny skola i Stockholm som heter Quarnholms skolan eller något där man man lära sig japanska.
Sedan finns gymnasiet eller universitetet man kan lära sig.
Måste även fråga en sak, Minto är du ny här ?
__________________________ I'm in love with a fairytale, even though it hurts
|
|
|
|
| chrono |
|
2008-03-28 16:47:28
|
|
|
|
|

Konto
Skicka PM
|
Heh, Qvarnholmsskolan ägs av sammaperson som äger Cybergymnasiet. Och det som jag går på, Cybergymnasiet Kvarnholmen, ligger ett stenkast därifrån.

|
|
|
|
| tokyonya12 |
|
2009-10-12 21:39:07
|
|
|
|
|
skanna0008)

Ålder : 14
Konto
Skicka PM
|
Eh, jag kan några få ord, men ett par sånger som jag kan översätta till svenska. Arigato= Tack Ikudakimas= Tack för maten innan man äter Suna no O-shiro= Sandslott Kokoro= Hjärta Ao= Blå Akai= Röd Momo= Rosa Kuroi= Svart Midori= Grön Fuji= Lila Shinku= Blodrött, typ ''crimson'' Kotoba= Ord Ichi= Ett Ni= Två San= Tre Shi= Fyra (Eller död) Go= Fem Roku= Sex Shichi= Sju, fast jag tror att jag stavade fel Hachi= Åtta Ku= Nio (Eller lida) Juu= Tio Onnanoko= Flicka, fast jag tror att det är felstavat Kagami= Spegel Neko= Katt Kitsune= Räv Itachi= Vessla Shi= Blod Nandesu= Vad är det Orochi= Stor orm Suna= Sand Hentai= Pervers Tsuki= Måne eller synd Yuki= Snö Nani= Vad Okaasan= Mamma Otousan= Pappa Oniisan= Storebror Onesan= Storasyster ... Sånger jag kan översätta: Still Doll (Kanon Wakeshima) Futatsu no kodou akai tsumi (ON/OFF) My sweet heart (Rika Komatsu)
__________________________ Uchiha Itachi will live in me forever~
|
|
|
|
| nattkanin |
|
2010-03-22 19:02:36
|
|
|
|
|

Ålder : 13
Konto
Skicka PM
|
[quote=nervo]Ja men jag kan en del med som att shi betyder blod och att era betyder fel. Jag lärde mej en heldel ord en glång men sen har jag glömt bort dom.
Och hana bityder bloma. Men det är väldigt änkla ord som man förstår.
Jag kan för den delen också rekomendera en bock om ni vill den bocken eller serien av böcker heter "kan de manga" och är en ganska grund lägande bock serie i Japanska. [/quote
Chi betyder blod
|
|
|
|
| nattkanin |
|
2010-03-22 19:02:37
|
|
|
|
|

Ålder : 13
Konto
Skicka PM
|
[quote=nervo]Ja men jag kan en del med som att shi betyder blod och att era betyder fel. Jag lärde mej en heldel ord en glång men sen har jag glömt bort dom.
Och hana bityder bloma. Men det är väldigt änkla ord som man förstår.
Jag kan för den delen också rekomendera en bock om ni vill den bocken eller serien av böcker heter "kan de manga" och är en ganska grund lägande bock serie i Japanska. [/quote
Chi betyder blod inte shi
|
|
|
|
|
|
|